Wednesday, May 16, 2012

TARBIYAH SABAR

bismillahirrahmanirrahim..


subhanallah walhamdulillah wallahu akbar...
alhamdulillah syukur pada illahi masih diberi nikmat iman dan islam...juga selawat dan salam kepada Rasulillah s.a.w, pemimpin agung umat manusia...


hati mula bermonolog sendiri...
saban hari menunggu..
akhirnya telahan hampir pasti...
hanya menunggu seberapa ketika lagi..
merungkai segala persoalan di benak minda
menyuraikan kekusutan yang selama ini seakan terpatri di hati...
kuatlah wahai hati..
tegarkan hatimu tuk terus memaknai kehidupan dunia selagi masih punya peluang dan pengharapan...


hamba sahaya,
hanya menumpang sementara di dunia...
kuatkan azam, bulatkan tekad...
agar tiada butir-butir jernih mengalir di tubir mata..
supaya ceria sentiasa sekitar, biar hanya sebentar cuma..
bibir kumat kamit dalam doa...
teruskan bertahan selagi terdaya...
Allah punya perencanaan terhebat...
warnai jalanNya dengan sebaiknya...


andai masih punya kesempatan yang panjang...
mahu saja rasanya memutar kembali masa...
mengimbau kembali kenangan lama...
saya, awk, dia dan semuanya...


saat saya terleka...awk mula menyedarkan..
saat saya perlu dokongan...pantas awk hulurkan...
saat saya hampir rebah...awk gagah pertahankan...






awak...
bila terhantuk baru terngadah...
itulah yang saya rasa...
menyesal pun tiada guna...
walaupun kadang-kadang hati saya seakan-akan membentak...
perbuatan saya menyakitkan awk...
tapi awak tetap sabar dengan saya..
awak tetap ikhlas bersahabat dengan saya...
maafkan saya ya awak...
saya insan biasa...
tidak sempurna..
tetapi saya akan usaha untuk membahagiakan awak semua...

sabar...
itu yang selayaknya...
awak semua doakan saya ya...
saya juga sama...
doakan ikatan ukhuwah kita selamanya..
ukhuwah till jannah...
jauh pada pandangan mata namun di hati amat terasa dekatnya...

tarbiyah sabar....
saya mulai merasainya...
sabar dalam ketentuan yang Esa..
percaturan yang sebaiknya...
tiada duka tiada sengsara...
semuanya bahagia...^_^

rindu pada ma abah...
rindu pada abang dan adik-adik...
tunggu kakak balik ya...
dah tak lama merantau di bumi Bentong ni..
menghitung hari sahaja tuk pulang...
janji-janji kakak akan kakak lunaskan nanti...
tunggu tau semuanya...hehe


p/s: saya sayang awak semua ^_^

Coretan Tinta Saya Yang Bersahaja Abid Marhaen ^_^






1 comment:

  1. ..saya juga sayangkan awak..hehe >_< kakak yakin abid kuat..kerna itu abid dipilih oleh Allah.. r.i.n.d.u

    ReplyDelete